Blog w Zarabianiu w Internecie

By | 9 kwietnia 2013

Cóż, podchodząc do napisania tego tekstu chwil kilka się zastanawiałem. Dlaczego? Otóż myślałem o samej istocie blogowania, powstania blogów oraz korzystania z nich zarówno w Marketingu Internetowym jak i jeszcze szerzej rozumianym Zarabianiu Online.

Samo powstanie pojęcia bloga związane jest bowiem bardziej z prywatnymi, osobistymi  dziennikami prowadzonymi w sieci niż narzędziem do prowadzenia biznesu w sieci. Zatem jak można mówić o blogu w kontekście bardzo „twardego” mechanizmu  jakim jest biznes.  I o tym myślałem, jednak … Cóż, to znak naszych czasów. Znak ciągłej zmiany i rozwoju jaki cechuje gatunek ludzki. Obecnie blog stanowi (i powinien!) coraz ważniejszy element systemów zarabiania. I to zarówno w formie strony Firmowej jak i prywatnych,  indywidualnie prowadzonych sposobów pozyskiwania dochodów z sieci.  I choć mechanizm jest nadal oparty na tych samych założeniach, co i u zarania pojęcia „blogowania”, to dzięki lepszemu zrozumieniu potrzeb internautów można używać tego narzędzia nie tylko do prowadzenia swojego internetowego dziennika ale także do budowania źródeł dochodu z sieci. A jak można z tego skorzystać?

Najważniejszą „wartością” bloga jest fakt, że tak jak w realnym świecie, tak i w wirtualnym ludzie, czytelnicy muszą mieć miejsce gdzie mogą „dotknąć” tego co chcemy im przedstawić , zaoferować.  Prowadząc bloga dajemy im zatem  taką MOŻLIWOŚĆ. Sprawiamy, że mogą wejść i zapoznać się z tym co dla nich przygotowaliśmy. Co więcej, będą mieli okazję do powrotu żeby poznać nowe wpisy, które umieszczamy na naszym blogu. Dzięki temu łatwiej będzie nam generować ruch użytkowników, który jest jak ruch klientów w sklepie. Bez odpowiedniej ilości, nie możemy mówić o zarabianiu. Bez tego czynnika nawet najlepszy pomysł na biznes, nawet najlepszy pomysł na produkt i zarabianie – pozostanie tylko pomysłem. Praktycznie –  blog może być ciekawym pomysłem na przedstawienie portfolio swoich prac. Na przykład filmowiec, fotograf, grafik czy freelancer może wykorzystać go do prezentacji swojego portfolio. Jeżeli doda do tego trochę interesującej, powiązanej tematycznie treści, uzyska bardzo mocne narzędzie zarówno do prezentowania swoich prac, uzyskiwania konstruktywnych komentarzy ale i pozyskiwania nowych klientów. Zwłaszcza, że wyszukiwarki (np. Google) „lubią” blogi i systematyczne prowadzenie potrafi dać super rezultaty w postaci pierwszych miejsc  w wyszukiwaniu określonych słów i fraz. Potencjał blogów coraz częściej używają także firmy, nawet bardzo duże. Pozwala bowiem na bezpośredni kontakt z klientami. Na szybkie prezentowanie najważniejszych wydarzeń istotnych dla obu stron. Dzięki temu „przedsiębiorca” ma bardzo dobry kanał komunikacji, klient zaś bieżącą informację i możliwość „rozmowy”.  Mówiąc wprost – obie strony nawiązują relację ze sobą 🙂

Oczywiście duży wpływ ma sposób, w jaki prowadzimy bloga. O tym jednak w kolejnym tekście na NarzędziaMarektingu.pl.

Daj znać innym:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 thoughts on “Blog w Zarabianiu w Internecie

Dodaj komentarz