Chwilę o domenie.

By | 28 kwietnia 2013

Bez zagłębiania się w definicje techniczną najprościej można określić to jako wirtualny, unikatowy adres w Internecie (analogicznie do adresów realnych). Czyli jeżeli ktoś wpisze Twój adres w przeglądarce, trafi na Twoją stronę, bloga sklep lub cokolwiek umieścisz pod tym adresem. Rejestrując swoją domenę stajesz się jej właścicielem.

Domeny są oczywiście różne i można stosować cały zestaw podziałów, według których można je klasyfikować.

Osobiście stosuję następujące podziały:

  1. Według ponoszonych opłat – Darmowa lub Płatna
  2. Według rozszerzenia domeny – i tu uznaję głównie końcówki .pl  oraz .com (dla innych krajów oczywiście końcówki właściwe dla nich np. Niemcy to .de)
  3. Według przeznaczenia – służąca budowaniu Marki lub typowo  sprzedażowa.

I krótko podsumowując  – na polski rynek kupuję domeny .pl (wyjątkowo .com). Na rynki międzynarodowe preferuję domeny .com.

Jestem zwolennikiem domen płatnych, które są moją własnością w trakcie wnoszenia opłat. Dzięki temu praca, którą wkładam w rozwój danej nazwy zwraca mi się w postaci wzrostu rozpoznawalności, a przez to m.in. wartości nazwy. A na koniec  w przypadku wyczerpania tematu lub zmiany kierunku działalności zawsze jeszcze daje możliwość odsprzedaży domeny innej osobie i zarobienia na tym przyzwoitych pieniędzy.

Domeny darmowe używam rzadko, raczej jako tło dla budowanych nazw z rozszerzeniem  .pl. Ewentualnie jako stronki przechwytujące 🙂

Daj znać innym:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz